Під готовністю до шкільного навчання розуміється необхідний і достатній рівень психічного розвитку дитини для освоєння шкільної навчальної програми в умовах навчання в колективі однолітків.
Адаптація ( від лат. – пристосовую ) - динамічний процес пристосування людини до умов змінного довколишнього середовища.
Шкільна дезадаптація – утворення неадекватних механізмів пристосування дитини до школи, що виявляються у вигляді порушень у навчанні та поведінці, конфліктних відносин, психогенних захворювань та реакцій підвищенного рівня тривожності, викривлень розвитку особистості.
Компоненти готовності до навчання:
- розумовий
- соціальний
- емоціональний
Що ми розумiємо пiд поняттям "готовнiсть до школи”?
Директору Мокіївської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Ленковецької сільської ради
Т.В. Михайлюк
_______________________________
(Прізвище, ім’я по батькові заявника)
________________________________
(адреса проживання)
______________________________________
Якщо говорити просто, то булінг– це психологічне, фізичне, економічне чи сексуальне насильство учасників освітнього процесу, у тому числі із застосуванням електронних комунікацій. (мобільних телефонів, наприклад).
Як і у будь-якого явища у булінга є ознаки:
- систематичність (повторюваність) діяння – 2 і більше;
- наявність сторін (ролей) – кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);
- причинно-наслідковий зв’язок між діями (бездіяльністю) та заподіянням шкоди (приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції особи).
Основними відмінностями конфлікту від булінгу є:
- конфлікт одноразовий, булінг – повторювані дії
- при конфлікті немає мети принизити опонента, або якимось чином завдати йому іншої шкоди (фізичної, матеріально тощо), це може бути незгода з чиєюсь позицією
- при конфлікті сили сторін рівні. Мається на увазі не лише фізичні сили, а й те, чи можуть сторони вільно виражати свої думки.
За булінг, як і за будь яке порушення передбачена відповідальність
Станом на 01.06.2020 року доведений випадок булінгу тягне за собою штраф від 850 до 1700 грн або громадські роботи від 20 до 40 годин – якщо цькували вперше. І від 1700 до 3400 або громадські роботи від 40 до 60 годин, якщо дії вчинили повторно або знущалась група осіб.
У разі цькування неповнолітніми від 14 до 16 років, відповідатимуть їхні батьки або особи, що їх заміняють. До них застосовуватимуть покарання у вигляді штрафу від 850 до 1700 грн або громадські роботи на строк від 20 до 40 годин.
Крім того, необхідно згадати, що згідно Закону України «Про освіту» керівник закладу освіти повинен забезпечити створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу. Тож цілком логічно, що окремо передбачена відповідальність за приховування фактів булінгу.
Якщо педагог або інший працівник закладу освіти став свідком булінгу, то він має повідомити керівника закладу незалежно від того, чи поскаржилась йому жертва булінгу, чи ні. А за неповідомлення керівником закладу освіти уповноваженим підрозділам органів Національної поліції про випадки булінгу передбачено штраф від 850 до 1700 грн, або виправні роботи до 1 місяця з відрахуванням 20% заробітку.
(телефон)
(телефон)
Заява
Прошу розібратися в ситуації, що склалася у ____ класі.
Повідомляю адміністрацію про ________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Сторони, що задіяні в конфлікті:_______________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Свідки ситуації:______________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Підтверджую достовірність всієї інформації, зазначеної в заяві.
«__»____________ 20___р. _________
число підпис
Директору Мокіївської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Ленковецької сільської ради
Т.В. Михайлюк
_______________________________
(Прізвище, ім’я по батькові заявника)
________________________________
(адреса проживання)
______________________________________
(телефон)
Емоційно – вольова готовність характеризується:
- формуванням вольових якостей (самостійності, дисциплінованості, ініціативності);
- умінням стримувати свої емоції.
Фізична готовність передбачає:
- розвиток дрібної моторики;
- зріст, вагу, пропорції та інші показники, що відповідають середнім нормам фізичного розвитку дітей шестирічного віку;
- стан органів зору та слуху;
- правильну поставу.
Комунікабельна готовність передбачає уміння дитини:
- встановлювати контакти з дітьми;
- працювати в групі.
Мотиваційна готовність характеризується:
- наявністю відповідних мотивів навчання;
- прагненням до набуття знань;
- одержанням статусу сучасного школяра: появою нових прав та обов`язків.
Готовність у сфері пізнавальних процесів передбачає певний рівень розвитку пам`яті, уваги, мислення:
- уміння концентрувати свою увагу;
- уміння запам ` ятовувати те, що необхідно для розуміння нового матеріалу;
- уміння порівнювати;
- уміння виділяти істотне, узагальнювати;
- уміння творчо виконувати завдання.
Готовність у сфері розвитку світогляду пов`язана з елементарними знаннями:
- уявлення про країну, свята;
- уявлення про час, одиниці його вимірювання;
- знання про рослини, тварин, погодні явища;
- уявлення про простір, форму, величину предмета.
Готовність у сфері культурних норм пов`язана з уміннями та навичками:
- самообслуговування;
- правильної поведінки з урахуванням етичних норм поводження в суспільстві.
Особистісна готовність передбачає:
- формування самооцінки;
- оцінювання своїх прав та обов`язків;
- Відповідальність за свої дії та вчинки.
Сприятливі чинники соціального мікросередовища дитини :
- адекватне усвідомлення свого статусу в групі ровесників;
- правильні методи виховання в сім`ї;
- відсутність конфліктної ситуації в сім`ї;
- високий рівень освіти батьків;
- готовність до навчання в школі, шкільна зрілість;
- високий статус дитини в групі до вступу в перший клас;
- повна сім`я;
- задоволення від спілкування з дорослими;
- позитивний стиль ставлення до дітей з боку вихователя й учителя під час підготовчого періоду;
- позитивний стиль ставлення до дітей учителя першого класу.
Збираємося у перший клас:
Мінімальний набір першачка:
- Фарби. Пензлик. Альбом для малювання.
- Зошити — 10 шт в косу лінію, 10 шт. у клітинку.
- Обгортки для зошитів - 10 шт.
- Папка для зошитів. Ручка кулькова - 1+1(запасна).
- Олівець простий - 1+1 (запасний). Пенал. Гумка,точилка для олівців. Лінійка (20 см)
- Набір для ручної праці (клей, ножиці, кольоровий папір та картон).
- Обгортки для підручників. Кольорові олівці, Фломастери.
Поради батькам щодо організації святкування першого дня перебування дитини в школі:
- до того, як дитина розплющить очі, прикрасьте її кімнату повітряними кульками, яскравим плакатом із веселим написом;
- покладіть поруч з подушкою яскравий пакуночок з подарунком, який дещо розвіє дитячі хвилювання і, разом з тим, підкреслить важливість події;
- усміхайтеся;
- не повчайте дітей, не хмуртеся, не гнівайтесь, не підвищуйте голос, не залякуйте дитину;
- відкладіть усі свої справи;
- не забудьте сказати своєму малюку, який він має чудовий вигляд і як ви його любите;
- коли дитина прийде зі школи, влаштуйте святковий обід.
Щоб легше вчилось першокласникам
- Уранці будіть дитину з посмішкою, лагідно промовляючи,спокійно.
- Не смикайте дитину через дрібниці ,не підганяйте
- Бажано погодувати дитину сніданком, або дати з собою.
- По дорозі до школи побажайте дитині успіхів та підбадьорте її добрим словом.
- Зустрічаючи зі школи, не завалюйте запитаннями: «Що ти сьогодні отримав?» або «Сьогодні без поганих оцінок?».
- Дайте дитині можливість розслабитися. Якщо ж вона хоче поділитися з вами чимось важливим, не відмахуйтесь від неї.
- Якщо маленький школярик чимось засмучений, не допитуйтесь про причину. Можливо, він розповість пізніше. Або обережно поцікавтесь через деякий час самі.
Правила Симона Соловейчика, які допоможуть батькам підготувати дитину до життя серед однокласників у школі.
- He віднімай чужого, але і своє не віддавай.
- Попросять - дай, намагаються відняти - намагайся захиститись.
- Не бийся без причини.
- Кличуть грати - йди, не кличуть - спитай дозволу грати разом, це не соромно.
- Грай чесно, не підводь своїх товаришів.
- Не дражни нікого, не випрошуй нічого. Два рази нікого ні про що не проси.
- Через оцінки не плач, будь гордим. З учителем через оцінки не сперечайся й на вчителя за оцінки не ображайся. Намагайся все робити вчасно і думай про добрі результати, вони обов'язково в тебе будуть.
- Не наговорюй ні на кого.
- Намагайся бути акуратним.
- Частіше кажи: давай дружити, давай грати, давай разом підемо додому.
- Пам'ятай: ти не кращий за всіх, ти не гірший за всіх. Ти - неповторний для самого себе, батьків, учителів, друзів!
Повернутися догори
|